Frankensteins bottenfilter

Hittade svart filtermatta och inledde operation bottenfilter..


Brukar ju tjata om tYsk kvalität men nu blev det ett bottenfilter från hong kong.. Nåja inte raketvetenskap men plasten var rätt så spröd (men det spelade ingen roll för mitt syfte)


Delade 8 kvadratdecimeter svart filltermatta i tre delar för att täcka hela bottenfiltret.


Eftersom jag hade en speciel lösning i placering och utformning av mitt filter behövdes det ”justeras lite”. Tur man inte ser detta monster hehe men funktionen är densamma.


Filterbitarna sammanfogades med fiskelina. Min syslöjdslärare från mellanstadiet hade varit stolt! eller?


Voila! Filtret på plats med cirka 8cm grus. Kullen skapade av en bit stenkorall som jag köpte på mallis när jag var 11år (köp aldrig saker från havet när du är utomlands..). I väntan på gissningsvis en liter javamossa som kommer förankras med fiskelina även den. Blev så sjukt nöjd över resultatet. Av en slump blev det lite ”aquascaping” över det hela. Och det kommer bara bli finare med tiden med mossa och alger som jag hoppas ska frodas!

Lämna en kommentar